2016. augusztus 1., hétfő

Házi müzli

Egy ideje már nagyon vágytam a reggeli chia pudingomba valami ropogósra, ami már több mint a szokványos pirított mandula. Néhány héttel ezelőtt a Herbaházban rátaláltam a granolára, és bár horror áron volt, úgy döntöttem, megérdemlem egyszer. Imádtam! Egyetlen gondom volt vele, iszonyatosan kevésnek bizonyult. Pillanatok alatt elfogyott, csupán 3-4 reggelire futotta, pedig hidd el, igyekeztem beosztani. Kicsit felháborodtam, és úgy döntöttem, muszáj házilag is elkészíteni, mert így hamar csődbe megyek. Jöjjön a legszuperebb reggeli tippem, a házi paleo müzli!

Mi kell hozzá? (ekkora mennyiség kb. két nagyobb befőttesüvegnyi)
- 300 gramm magvak vegyesen: brazil dió, dió, törökmogyoró, mandula és szezámmag (de lenmagtól kezdve pekándión át bármi szóba jöhet)
- 100 gramm kókuszreszelék
- 1 dl kókuszzsír
- 2 evőkanál méz
- fűszerek: fahéj, vanília őrlemény, csipet só, 1 evőkanál kakaópor (ezt is kedvedre alakíthatod, pl. karácsonyra őrölt szegfűszeggel bolondítsd meg)

Hogyan csináld?
A magvakat (a szezámmagot kivéve) robotgépben viszonylag nagyobb darabokra daráld, de vigyázz, hogy ne legyen túl apró. 
Szórd hozzá a szezámmagot, és tedd félre. 
Melegítsd elő a sütőt 180 fokra. Vegyél elő egy nagyobb tepsit, és béleld ki sütőpapírral. 
Gőz felett olvaszd fel a mézet és a kókuszzsírt. 
Egy nagyobb üveg vagy fém edénybe öntsd át a mézes zsiradékot, majd szórd hozzá a fűszereket, és alaposan keverd össze. 
Mehet bele a kókuszreszelék és a magvak. Forgasd át jól, hogy a fűszeres mézes zsiradék mindenhova eljusson, ezután mehet a sütőpapírral bélelt tepsibe. Süsd kb. 10 percig, majd vedd ki a sütőből és hagyd kihűlni. Ahogy hűl, úgy lesz ropogós darabos.
Befőttesüvegben sokáig tárolhatod. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése