2016. február 13., szombat

Extra csokis pite

Azt hiszem, a legtöbben imádjuk a csokoládét. Sütöttem korábban narancsos csokitortát liszt nélkül, készült már nálam csokis kókuszos muffin, és kávés-magos csokirúd is - kivétel nélkül mindet két kézzel faltuk, és azoknak is nagyon ízlett, akiket megkínáltam. De ez a lisztmentes csokis pite minden képzeletemet felülmúlta! Hálás vagyok az eredeti receptért a Troll a konyhámban blog írójának, akinek minden egyes receptje egy csoda. A következő desszert pedig paleós 3 évem legjobbja, minden egyes nap ennék belőle egy szeletet.
Kicsit módosítottam rajta: a narancsot elhagytam, viszont tettem bele vaníliát és fahéjat.

Mi kell hozzá?
- 4 tojás
- 10 dkg nyírfacukor
- csipet só
- egy vanília rúd kikapart magja
- fahéj ízlés szerint
- 10 dkg étcsoki
- 2 evőkanál kókuszolaj
- 3 evőkanál holland kakaópor

Hogyan csináld?
Az étcsokit és a kókuszolajat gőz fölött olvaszd fel. A 4 tojást a nyírfacukorral gépi habverővel keverd fehéredésig, majd öntsd hozzá a langyosra hűlt étcsokit. Add hozzá a vaníliát, fahéjat, csipet sót, kakaóport, és keverd csomómentesre.
Öntsd kizsírozott kapcsos tortaformába, majd előmelegített sütőben 160 fokon légkeveréssel süsd 15-18 percig. Az eredeti recept ezt javasolja, és tökéletesen igaza van: figyelni kell rá, hogy ne lépd túl a 18 percet, különben kiszárad és elvész a lágy csokoládés állaga.
Hagyd kihűlni, ezután kiveheted a tortaformából. Én fahéjas, karamellizált dióval tálaltam, de házi feketeribizli-krémmel is tökéletes lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése