2014. október 26., vasárnap

A csodálatos almás crumble

Ha már téli időszámítással indult a nap, záruljon egy igazán téli ízvilágú süteménnyel. Először kicsit féltem tőle, mert még sosem készítettem ilyet, ám ma valami újra, valami almás-diósra vágytam. A sütőből szállingózó illatok az összes félelmemet eloszlatták, az almás crumble csodás lett.

Mi kell hozzá? (két főre)
- 3 nagy alma
- 2 marék dió
- egy kiskanál fahéj
- két nagy evőkanál kókuszzsír
- 10 dkg őrölt mandula (lehet durvára őrölten is)
- 5 dkg gesztenyeliszt
- 5 dkg nyírfacukor

Hogyan csináld?
A megpucolt, kockára vágott almát tedd kizsírozott sütőtálba (én kenyérsütő formába tettem), majd szórd meg őrölt fahéjjal, és a durvára vágott diót szórd rá.
A gesztenyelisztet az őrölt mandulával, a nyírfacukorral és a kókuszzsírral morzsold össze kézzel, amikor már nagyobb morzsa darabokká gyúrtad, szórd az almás diós rétegre. A kókuszzsírt megdermedve tedd a száraz alapanyagokhoz, ám ha túl száraz lenne a tészta és nem tudod nagyobb morzsákká gyúrni, tegyél hozzá egy evőkanálnyi kókuszzsírt folyékony állapotában, megolvasztva, de nem forrón.
Ha rákerült a morzsa az almára, tegyél rá alufóliát, így süsd 20 percig 180 fokra előmelegített sütőben. Ezután vedd le az alufóliát, és süsd még 20 percig. Én 10 percig még légkeveréssel is sütöttem, így kiszáradt kicsit a morzsa. Tehát összesen 40-50 perc alatt zamatosra sül. Isteni lesz! Ajánlom a téli ízek kedvelőinek egy izgalmas film és egy nagy pohár forró tea mellé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése