2016. február 21., vasárnap

Mézes mustáros csirke



Mostanában nagyon kevés húst fogyasztok, nem tudatosan, csupán sokkal inkább vágyom zöldségekre és gyümölcsökre, mint a húsra. Vasárnaponként azonban mindig húsos ételt készítek, és most szerettem volna valami újat kipróbálni.
Amióta rendszeres olvasója vagyok a Troll a konyhámban blognak, azóta újult erővel és szigorúbban tudom követni a paleo étkezést (Sajnos az utóbbi hónapokban egyre többet csaltam, és ez meg is látszott már, ugyanis 3 kg-ot híztam. Ez pedig kicsapta a biztosítékot nálam, és ismét olyan szigorúan veszem ezt az életmódot, mint a legelején, amikor belekezdtem. Az eredmény nem maradt el: elkezdtem visszafogyni a bűvös 60 kilómra, a hasam is sokkal jobban érzi magát, nem vagyok felfújódva, nincs bűntudat és nincs önostorozás. Azt hiszem, ez a kilengés kellett ahhoz, hogy megint gőzerővel tudjak koncentrálni magamra, és odafigyeljek a szervezetemre.) Ezért és a sok-sok új receptért különösen hálás vagyok a szerzőnek.
Íme az új kedvenc, a mézes mustáros csirkemell.

Mi kell hozzá?
- 1 kg csirkemell
- só, bors, szerecsendió
- 6-7 fej gomba
- 3 gerezd fokhagyma
- kókuszolaj vagy olívaolaj
A mártáshoz:
- 2 dl mandulatejszín
- 1 dl víz
- 2 evőkanál nyílgyökérliszt
- 1 evőkanál méz
- 1 evőkanál mustár
- ízlés szerint kakukkfű

Hogyan csináld?
A csirkemellet tisztítsd meg, vágd csíkokra vagy kockákra, és pirítsd meg az olajon. Sózd, borsod és szórd meg kevés szerecsendióval. Amint kész, szedd ki egy tányérra, és tedd félre. Ugyanebben a serpenyőben pirítsd meg az előzőleg apróra vágott gombát a zúzott fokhagymával. Ha ez is elkészült öntsd rá a szószt, ami a következőképp készül: az összes felsorolt alapanyagot kézi habverővel keverd csomómentesre és öntsd rá a gombára. Kevergesd kicsit, majd tedd bele a félretett csirkét. Forralás közben elkezd majd sűrűsödni, eközben kóstold meg, és ízesítsd még, ha szükséges.
Az eredeti receptben volt fehérborecet, de nekem nem volt itthon, így azt kihagytam. Kóstolás közben azonban kiderült, hogy túl édes így, ezért meglocsoltam egy kevés citromlével és tettem még hozzá mustárt is. Így már szuper lett!
Köretként pirított brokkolit készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése